Fri frakt från 349 kr | Leveranstid 1-2 vardagar
Introduktion
Följande villkor gäller för din användning av, och dina köp på, webbplatsen ortosbutiken.se. Dessa villkor är enbart tillämpliga för dig som konsument och utgör ett avtal mellan dig och Ortosbutiken i Sverige AB, org.nr. 559105-9554, Östergatan 43 B, 541 36 Skövde (hädanefter “Ortosbutiken”,”vi” eller “oss”).
Vid köp och användande av ortosbutiken.se förbinder du dig till våra villkor. Har du frågor om villkoren kan du mejla oss på support@ortosbutiken.se för vidare assistans.
Pris
De priser som anges på ortosbutiken.se är inklusive moms (mervärdesskatt) på 25% vilket är i enlighet med gällande lag. I kassan visas den totala kostnaden inklusive eventuell fraktkostnad och moms.
Beställningar
För att göra en beställning på hemsidan måste du ha fyllt 18 år eller ha målsmans tillstånd. Vi accepterar inte enligt svensk lagstiftning kreditköp till personer under 18 år. Vi förbehåller oss rätten att neka eller ändra din beställning vid exempelvis betalningsanmärkningar eller felaktiga personuppgifter.
Betalningar
Vi använder Klarna som betalningslösning och du kan välja att betala med bankkort, kreditkort, Klarna faktura eller Swish.
Ortosbutiken tar inte ut några extra avgifter för kortbetalningar. Det kan däremot hända att din bank tar ut en extra avgift beroende på korttyp och bank. Vid betalning med kredit- eller bankkort börjar villkoren gälla när korttransaktionen har godkänts. I de fall då ingen betalning mottagits kan beställningen automatiskt upphävas.
När du väljer att betala med faktura kan du bestämma om du vill betala på beställningsdagen eller upp till 30 dagar från beställningsdatumet. Klarna erbjuder också en möjlighet att dela upp din betalning.
Bekräftelse
När vi har mottagit en beställning från dig skickar vi en bekräftelse till din mejladress. Denna bekräftelse är ditt kvitto på att köpet har genomförts. Vi rekommenderar att du sparar bekräftelsen för att underlätta eventuell framtida kontakt med vår kundtjänst.
Leverans
Leveranstiden för varor som finns i lager är normalt 1-2 arbetsdagar. Paketen levereras i samarbete med PostNord.
Avbeställningar
Om du upplever att leveransen är osedvanligt försenad vilket föranleder att du inte längre vill genomföra ditt köp åligger det dig att göra en avbeställning. En avbeställning är inte giltig förrän en bekräftelse har mottagits. Om en produkt inte längre säljs innehar vi rätten att avbeställa köpet och göra en återbetalning, vi kommer att underrätta dig om en returvara eller en motsvarande produkt finns tillgänglig.
Vi har inget ansvar för indirekta förluster eller ansvarsskyldighet för eventuella förluster eller skador som uppstår i samband med din beställning.
Ångerrätt och bytesrätt
Vi erbjuder 14 dagars ångerrätt från den dagen då du har mottagit försändelsen. Du har också möjlighet att byta ut en eller alla produkter som du har beställt från Ortosbutiken inom samma tidsperiod som gäller för ångerrätten. Vi erbjuder ett kostnadsfritt byte per beställning.
För att en retur ska kunna godkännas måste produkten vara i samma skick som när den mottogs. Den ska även ligga i sin originalförpackning med intakta etiketter och skyddande klistermärken.
Vi betalar tillbaka beloppet när produkten är mottagen och inspektion av produkten är godkänd. Vid nyttjande av ångerrätten kommer vi att ta 59 kr för kostnader som uppkommer i samband med returen. Återbetalning sker på samma sätt som det betalningsalternativ du valde, om inte något annat är överenskommet eller det finns hinder för sådan återbetalning.
Om du valt att betala din order med faktura och behöver returnera varor så rekommenderar vi att du förlänger fakturans förfallodag. Det gör du enklast själv genom tjänsten “Mitt Klarna”, du kan även kontakta Klarnas support vid förlängning av förfallodatumet. Förlängning av förfallodagen kan inte göras efter angivet förfallodatum.
Som kund är du alltid ansvarig för att din faktura betalas enligt angivet förfallodatum. Även om du returnerat en eller flera varor så gäller hela fakturabeloppet. Du kan inte själv dra av värdet för de returnerade varorna eller vänta med att betala tills din retur hanterats och din faktura justeras. Vi ansvarar inte för eventuella avgifter som uppstår på grund av försenad betalning.
Outlösta paket
Om du inte hämtar ut ditt paket hos ombud eller Postnord, debiterar vi 150 kr för att täcka våra kostnader för frakt, returfrakt och hantering. Om varuvärdet understiger 150 kr behåller vi varan och gör ingen återbetalning.
Garanti
Vi erbjuder 1 års garanti på alla produkter och gäller från inköpsdatum och täcker tillverkningsfel.
Observera att garanti inte gäller i fölande fall:
- Förlust, stöld eller brand
- Fel eller skador som orsakats av oaktsamt användande
- Estetiska förändringar, defekter och skador på grund av normalt slitage och åldrande
Reklamation
Det är viktigt att du som kund noga undersöker varan när du tagit emot den. Om din vara skadats under transport måste du rapportera detta så snart som möjligt till transportören. Detta gäller oavsett om det rör sig om en synlig skada eller inte. Om du efter mottagande av varan upptäcker att den är skadad eller inte motsvarar den vara du beställde så ska du kontakta oss inom 14 dagar. Felaktiga produkter som återlämnas till oss ska behandlas varsamt av dig som kund. Oavsett orsak till retur, så är det av stor vikt att produkten är förpackad så att den inte kan skadas under transport. I de fall en återlämnad produkt inte har några fel tillkommer en transportkostnad. Om en vara ska bytas ut så görs detta mot en vara av motsvarande modell. Om en viss produkt inte finns längre har du rätt till återbetalning.
Force Majeure
Ortosbutiken ska tas undan från skadeståndsansvar och andra påföljder som är orsakade av omständigheter bortom egen kontroll. Exempel på detta presenteras i, men begränsas inte följande lista:
- Krig/krigsliknande händelse
- Revolution
- Ny/ändrad lagstiftning
- Uppror
- Myndighetsåtgärd
- Statlig intervention
- Strejk
- Lockout
- Blockad
- Bränder
- Dåliga transport- och väderförhållanden
- Naturkatastrof eller liknande händelser
- Tekniska problem i fel i el-/tele-/dataförbindelser eller annan kommunikation
Tvist
Skulle eventuella tvister inte lösas tillsammans med vår kundtjänst rekommenderar vi att du vänder dig till Allmänna reklamationsnämnden.
Sms-utskick
Det mobiltelefonnummer du anger i kassan kan komma att användas för SMS-avisering av leverans eller övrig kommunikation som rör din order.
Ändringar
Vi reserverar oss för slutförsäljning, eventuella bild- och skrivfel på webbplatsen. Exempel: fel i produktbeskrivning eller teknisk specifikation, felaktiga priser samt prisjusteringar och felaktig information angående om en vara finns i lager. Ortosbutiken har rätt att korrigera sådana eventuella fel och att ändra eller uppdatera informationen när som helst. Om felaktigt pris har angetts för en vara som du har beställt så kommer vi naturligtvis att meddela dig om detta och invänta ditt godkännande av det korrigerade priset innan vi fortsätter med beställningen. All bildinformation på webbplatsen ska uteslutande ses som illustrationer. Sådana illustrationer kan inte garanteras motsvara identiskt utseende, funktion eller ursprung. Allt innehåll på denna webbplats ägs av Ortosbutiken i Sverige AB eller dess licensgivare. Informationen är således skyddad genom bland annat immaterialrättsliga och marknadsrättsliga lagar. Det innebär att inget innehåll får kopieras eller användas utan ett skriftligt godkännande från Ortosbutiken.
Ändringar av köpvillkoren
Vi förbehåller oss rätten att utföra ändringar i villkoren. Ändringar i villkoren kan se när som helst att ändras. Vi uppmanar därför att tar del av våra köpvillkor innan varje köp. Nedan står datum för senaste ändringen av våra köpvillkor.
Senast uppdaterad: 2024-10-08